Oficjalny portal Gminy Miękinia - Gospodarka Odpadami

Wersja kontrastowa serwisu

Drukuj Zmniejsz tekst Powiększ tekst Cofnij
Data dodania: 18 stycznia 2019
Obowiązek sporządzania rocznych sprawozdań przez podmioty zbierające segregowane odpady komunalne

Informujemy, że od 01.01.2019 r. powstał obowiązek sporządzania rocznych sprawozdań przez podmioty zbierające segregowane odpady komunalne.
Zgodnie z art. 9nb ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2018 r. poz. 1454) podmiot zbierający odpady komunalne, stanowiące frakcje odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła jest obowiązany do sporządzania rocznych sprawozdań.

Sprawozdanie należy przekazać wójtowi w terminie do 31 stycznia za poprzedni rok kalendarzowy.

Zgodnie z art. 9nb ust. 3 ustawy sprawozdanie zawiera informacje o masie:
1) poszczególnych rodzajów zebranych odpadów komunalnych, stanowiących frakcje odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła, ze szczególnym uwzględnieniem odpadów opakowaniowych, wraz ze wskazaniem instalacji, do których zostały przekazane zebrane odpady komunalne:
2) odpadów papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła przygotowanych do ponownego użycia i do recyklingu, powstałych z zebranych przez podmiot odpadów komunalnych.

Zgodnie z art. 9t ustawy minister właściwy do spraw środowiska określi, w drodze rozporządzenia, wzór sprawozdania.


HarmonogramyProgram usuwania azbestuPunkty selektywnej zbiórki odpadów komunalnychZgłoszenia/interwencjePrawo miejscowe, krajowe i unijneEdukacja, segregacjaDo pobraniaGra Segreguj odpady