Aktualności - Potrzebujesz szerokopas - Urząd Miejski w Miękini

Stałe dyżury w Urzędzie Miejskim - nr telefonów - 71 735 92 16, 71 735 92 22, 112

Wyszukiwarka

Przejdź do: BIP
Przejdź do: Facebook
Przejdź do: Wersja klasyczna serwisu
Przejdź do: RSS


Oficjalny serwis internetowy
Gminy Miękinia

Menu główne


Menu poziome

Aktualności

Potrzebujesz szerokopasmowego internetu? Zgłoś zapotrzebowanie na internet.gov.pl

10 lutego 2023
Wejdź na stronę i zweryfikuj dane o dostępie do internetu w Twoim domu. Aktywność mieszkańców w zgłaszaniu braków, tzw. "białych plam" jest w tym programie bardzo ważna, ponieważ im więcej zgłoszeń, tym bardziej aktualna mapa obrazująca dostęp do szerokopasmowego Internetu i potrzeby w rozwijaniu tej infrastruktury. W efekcie to większa szansa dla Gminy, że rządowe dofinansowanie trafi właśnie do niej.
Nowy projekt FERC – Fundusze Europejskie na Rozwój Cyfrowy 2021-2027, w ramach którego na podłączenie do internetu przeznaczono 800 mln zł, jest szansą dla mieszkańców gminy Miękinia na uzyskanie dostępu do internetu szerokopasmowego w miejscach, gdzie nie został on jeszcze doprowadzony. 

Rząd uruchomił stronę internet.gov.pl (SIDUSIS), gdzie każdy mieszkaniec może sprawdzić dostępność usług lub zgłosić potrzebę dostępu do Internetu. SIDUSIS został uruchomiony 1 grudnia 2022 roku, zgodnie z  komunikatem ministra cyfryzacji w sprawie określenia terminu wdrożenia Systemu Informacyjnego o Dostępie do Usług Stacjonarnego Internetu Szerokopasmowego (Dz. U. z 2022 r. poz. 2207). Dostępny jest pod adresem www.internet.gov.plPrzez ostatni miesiąc, przedsiębiorcy telekomunikacyjni oraz pozostałe podmioty do tego zobowiązane zasilały i aktualizowały system informacjami o adresach budynków, w których istnieje możliwość świadczenia stacjonarnego internetu szerokopasmowego za pomocą stacjonarnych lub ruchomych publicznych sieci telekomunikacyjnych. Teraz podmioty te będą aktualizować informacje na bieżąco.

Przegląd opcji dostępnych na stronie:


Jak skorzystać z bazy SIDUSIS?
1. Wejdź na stronę https://internet.gov.pl
2. W prawym górnym rogu wybierz przycisk Zaloguj
3. Jeżeli masz Profil Zaufany lub dowód osobisty z wartswą elektroniczną możesz posłużyć się nim do logowania
4. Nowe konto możesz utworzyć klikając na odnośnik "Złóż wniosek" i uzupełniając swoje dane
5. Po utworzeniu konta wróć do strony logowania i zaloguj się
6. Po zalogowaniu w górnej części strony zobaczysz 4 opcje:
- Zapotrzebowanie na Internet szerokopasmowy
- Pustostany
- Weryfikacja danych
- Moje zgłoszenia
7. Opcja "Zapotrzebowanie na Internet" pozwala na skontaktowanie dostawcy internetu z klientem
8. "Weryfikacja danych" to przekazanie informacji do bazy SIDUSIS o rzeczywistym stanie dostępu do usługi internet pod wskazanym adresem

Zgłoszenie zapotrzebowania na usługę:

Zachęcamy więc wszystkich do odwiedzania strony https://internet.gov.pl/ i zgłaszania wszystkich potrzeb w zakresie dostępu do szerokopasmowego Internetu.

Liczba odwiedzin: 6699

Stopka

Płatności online
Zamknij